!Precieze tijden kunnen veranderen!
09.00 Aankomst
09.30 Start eerste larps (Benediction, Deal / No Deal, Headspace, Life on a String)
13.00 Lunch
13.45 Start tweede larps (Encore, Youdunnit, When the war Comes, Custodians, Life on a String)
17.45 Einde tweede larps
18.00-19.55 Socializen!
Meeting with god is a remix of The Waiting Room at Mount Surpis by Josh Krehbiel, taking the overall concept of various people wanting to ask favors of a god. Where this game differs is that the god is actually present rather than being an end condition, and instead of one-on-one meetings the mortals are all speaking to the god at once. This game is generally played pretty silly, focusing on debates over outlandish wishes, with silly godly twists sprinkled in.
Sexy, religious, doubt
Een groep middeleeuwse nonnen krijgt te horen dat hun abdij over vijf dagen gezegend zal worden met een bezoek van een reizende priester en wonderdoener. Speel om erachter te komen: wie is deze rondtrekkende priester voor jou? Bedreiging, verleiding, verlossing? Iets heel anders?
Kostuum- of andere praktische verzoeken: Dress in black
Fysiek contact: Niet relevant voor deze larp; bijv. gewoon in een kamer staan en praten
Conflict en geweld: Conflictthema's, maar niet door spelers uitgebeeld; bijv. stille dreigementen en wraakzuchtige blikken
Karakters/Persona: Spelers creëren hun eigen personages tijdens een workshop
Bewegingsvorm: Zitten of liggen, lopen
Communicatie stijl: Minimale spraak, veel gepraat, zingen of zingen in koor
Narratieve controle/invloed: Spelers hebben enige invloed op het verhaal, maar er is in wezen een script of structuur waarbinnen ze spelen
Transparantie: Transparant ontwerp, maar spelers kunnen tijdens het spel geheimen creëren en deze voor elkaar verbergen/onthullen wanneer ze maar willen
Representatie: De fictieve ruimte lijkt veel op de speelruimte
Speelstijl: Het hele concept van rivaliteit of samenwerking tussen spelers is niet echt van toepassing
Toon: Dramatisch
Welke mogelijke triggers zijn er in de ShortLARP: Potentially graphic language, themes of gendered oppression and gendered violence
Is er nog iets dat je de speler mee wil geven:
Komedie, intrige, identiteit
Onderhandelen. Problemen oplossen. En berekend redeneren met een glimlach op je gezicht, in een donkere komedie over de absurditeit van het zakenleven. In deze larp speel je financiele professionals die werken aan de acquisitie van een vliegveld.
Kostuum- of andere praktische verzoeken: Niet per se nodig, maar smart casual zou leuk zijn
Fysiek contact: Niet relevant voor deze larp; bijv. gewoon in een kamer staan en praten
Conflict en geweld: Schreeuwen en andere intimiderende handelingen zonder fysiek contact
Karakters/Persona: Personages zijn volledig vooraf ontworpen
Bewegingsvorm: Zittend of liggend
Communicatie stijl: Veel gepraat
Narratieve controle/invloed: De vorm en richting van het verhaal wordt geheel of vrijwel geheel bepaald door de keuzes van de spelers
Transparantie: Volledig transparant – spelers zullen, of kunnen in ieder geval, alles van tevoren weten
Representatie: De fictieve ruimte lijkt veel op de speelruimte
Speelstijl: Het kan in vele richtingen gaan – rivaliteit of samenwerking – afhankelijk van de keuzes van de spelers
Toon: Komisch
Welke mogelijke triggers zijn er in de ShortLARP: Pesten, sexisme, politiek incorrecte statements
Is er nog iets dat je de speler mee wil geven: Dit is je kans om de wreedheid van de wereld te spelen binnen een veilige omgeving
Insideout, grappig, psychologisch
Ga in iemands hoofd als concurerende Urges vechten voor controlle over wat hun mens zegt. Een wisselend Urge heeft de leiding, maar alle Urges hebben invloed over wat hun mens overkomt als Kirby en Morgan spelen verschillende scenarios uit.
Kostuum- of andere praktische verzoeken: nee
Fysiek contact: Licht contact; handen of onderarmen aanraken
Conflict en geweld: Argumenten zijn mogelijk afhankelijk van de spelers, maar geen fysieke wil (waarschijnlijk)
Karakters/Persona: Spelers spelen facetten van een persoonlijkheid, of iets dat menselijk is, maar minder dan een volledig personage
Bewegingsvorm: Zittend of liggend
Communicatie stijl: Veel gepraat
Narratieve controle/invloed: Spelers hebben enige invloed op het verhaal, maar er is in wezen een script of structuur waarbinnen ze spelen
Transparantie: Er zijn vooraf ontworpen geheimen die spelers voor elkaar verborgen houden
Representatie: De fictieve ruimte lijkt in niets op de speelruimte, maar spelers zullen hun fantasie gebruiken
Speelstijl: Spelers werken samen om gemeenschappelijke doelen te bereiken
Toon: Luchtig/luchtig
Welke mogelijke triggers zijn er in de ShortLARP: romance, unrequited love, career setbacks
Is er nog iets dat je de speler mee wil geven: Inspired by the Inside Out movies
Non-verbaal, abstract, emotioneel
Een groep vrienden. Ze zijn al eeuwig vrienden, hebben de puberteit overleefd, hun eigen gezin gesticht, maar zijn vrienden gebleven. Maar dan wordt 1 van hen ernstig ziek. Hoe laat je die vriend gaan en wat voor invloed heeft dat op jullie band?
Een abstract Blackbox-scenario, waarin zonder woorden de impact van een gebeurtenis op een groep vrienden wordt gespeeld. Fysieke draden symboliseren de relaties in het spel en samen vorm je een beeld en een web afhankelijk.
Kostuum- of andere praktische verzoeken: bij voorkeur wit (shirt), kleding waar je makkelijk in beweegt
Fysiek contact: In contact bewegen; bijv. samen rollen over de grond, contactimprovisatie, heel dichtbij dansen
Conflict en geweld: Niet relevant voor deze larp
Karakters/Persona: Er zijn geen echte karakters; spelers spelen abstracte entiteiten of iets in die richting
Bewegingsvorm: Zitten of liggen, wandelen, dansen, hardlopen of andere krachtige oefeningen
Communicatie stijl: Stil
Narratieve controle/invloed: Zwaar scripted, mogelijk met vooraf bepaalde scènes waarvan de uitkomst al bekend is
Transparantie: Volledig transparant – spelers zullen, of kunnen in ieder geval, alles van tevoren weten
Representatie: De fictieve ruimte is zo abstract dat de fysieke representatie ervan niet belangrijk is
Speelstijl: Het hele concept van rivaliteit of samenwerking tussen spelers is niet echt van toepassing
Toon: Intens
Welke mogelijke triggers zijn er in de ShortLARP: dood, kanker, verlies van een dierbare
Is er nog iets dat je de speler mee wil geven: Spelers beschrijven Life on a String als een unieke ervaring, een spel wat diepe impact heeft en een zware emotionele impact. Een must play
Snelkookpan, blackbox, drama.
Zo'n 20 jaar geleden klapte de immens populaire band uit elkaar. Nu gaan ze op reünie tour terwijl ze elkaar al die tijd niet hebben gesproken. Wat is er al die jaren geleden eigenlijk precies gebeurd? Is er plek voor vergeving? En vriendschap?
Kostuum- of andere praktische verzoeken: Nee
Fysiek contact: Je zit dicht op elkaar in de ruimte. Aanraken is vrijwel niet te voorkomen.
Conflict en geweld: Schreeuwen en andere intimiderende handelingen zonder fysiek contact
Karakters/Persona: Spelers bouwen hun personages rond een vooraf ontworpen skelet of archetype
Bewegingsvorm: Zitten of liggen, lopen
Communicatie stijl: Veel gepraat
Narratieve controle/invloed: Spelers hebben enige invloed op het verhaal, maar er is in wezen een script of structuur waarbinnen ze spelen
Transparantie: Er zijn vooraf ontworpen geheimen die spelers voor elkaar verborgen houden
Representatie: Decor en rekwisieten worden gebruikt om de speelruimte enigszins op de fictieve ruimte te laten lijken
Speelstijl: Spelers proberen individueel doelen te bereiken, maar niet iedereen kan daarin slagen
Toon: Dramatisch
Welke mogelijke triggers zijn er in de ShortLARP: Overspel, verlies van dierbare, verslaving, uitsluiting, onweer, claustrofobie.
Is er nog iets dat je de speler mee wil geven: Je personage komt (tijdelijk) vast te zitten in de tourbus. Maar dit is expliciet geen escaperoom. Het spel draait om de verhoudingen tussen personages.
Klassiek, whodunnit, twist
Youdunnit is een klassiek moordmysterie met als twist dat buitenspels de dader nog niet vaststaat.
Kostuum- of andere praktische verzoeken: in basis niet, in stijl kleden wordt op prijs gesteld
Fysiek contact: Licht contact; handen of onderarmen aanraken
Conflict en geweld: Schreeuwen en andere intimiderende handelingen zonder fysiek contact
Karakters/Persona: Personages zijn volledig vooraf ontworpen
Bewegingsvorm: Zitten of liggen, lopen
Communicatie stijl: Stil, non-verbale geluiden, minimale spraak, veel gepraat
Narratieve controle/invloed: Spelers hebben enige invloed op het verhaal, maar er is in essentie een script of structuur waarbinnen ze spelen
Transparantie: vooraf ontworpen geheimen
Representatie: De fictieve ruimte lijkt in niets op de speelruimte, maar spelers zullen hun fantasie gebruiken
Speelstijl: PvP
Toon: Luchtig/luchtig
Welke mogelijke triggers zijn er in de ShortLARP: Yelling, touching, murder
Is er nog iets dat je de speler mee wil geven:
Superhelden, dillema's, drama
In de hoogtijdagen van het Romeinse Rijk werden de Custodians opgericht door Julius Caesar: een groep krijgers met uitzonderlijke talenten, die door de eeuwen heen op cruciale momenten in de geschiedenis bleken op te duiken. Tegenwoordig opereren de Custodians als een Europees samenwerkingsverband van ‘superhelden,’ vaak in samenwerking met organisaties als de NAVO, EU of VN. Na elke missie komen ze samen op bijzondere locaties die bovenmenselijke krachten neutraliseren, om in alle rust te evalueren wat goed en fout ging, zonder escalaties.
In deze larp speel je drie 'evaluatie' scenes na afloop van een missie.
Kostuum- of andere praktische verzoeken: nee
Fysiek contact: Licht contact; handen of onderarmen aanraken
Conflict en geweld: Schreeuwen en andere intimiderende handelingen zonder fysiek contact
Karakters/Persona: Spelers bouwen hun personages rond een vooraf ontworpen skelet of archetype
Bewegingsvorm: Zitten of liggen, lopen
Communicatie stijl: Veel gepraat
Narratieve controle/invloed: Een scriptverhaal in drie bedrijven. Spelers spelen de nasleep van elke handeling na.
Transparantie: Er zijn vooraf ontworpen geheimen die de organisatoren voor de spelers verborgen houden
Representatie: De fictieve ruimte lijkt veel op de speelruimte
Speelstijl: Spelers beginnen op goede voet met elkaar, maar gedurende het spel zullen spelimpulsen een grote kans op frictie geven. Het spel is grotendeels met een groot dillemma voor elk personage waar de speler 1 van 2 opties zal moeten kiezen.
Toon: Gemiddeld
Welke mogelijke triggers zijn er in de ShortLARP: geen
Is er nog iets dat je de speler mee wil geven: go with the flow
Interpersoonlijk, meta-technieken, oorlog
Als de oorlog komt en je de kelder van je huis niet meer kan verlaten, wat doe je dan met de onzekerheid over wat er komen gaat? Gaan er mensen de kelder moeten verlaten om in het conflictgebied op zoek te gaan naar spullen. Wat brengt de morgen?
Kostuum- of andere praktische verzoeken: nee
Fysiek contact: Licht contact; handen of onderarmen aanraken
Conflict en geweld: Schreeuwen en andere intimiderende handelingen zonder fysiek contact
Karakters/Persona: Spelers bouwen hun personages rond een vooraf ontworpen skelet of archetype
Bewegingsvorm: Zitten of liggen, lopen
Communicatie stijl: Veel gepraat
Narratieve controle/invloed: Zwaar scripted, mogelijk met vooraf bepaalde scènes waarvan de uitkomst al bekend is
Transparantie: Er zijn vooraf ontworpen geheimen die de organisatoren voor de spelers verborgen houden
Representatie: De fictieve ruimte lijkt in niets op de speelruimte, maar spelers zullen hun fantasie gebruiken
Speelstijl: Het hele concept van rivaliteit of samenwerking tussen spelers is niet echt van toepassing
Toon: Intens
Welke mogelijke triggers zijn er in de ShortLARP: Oorlog, overlijden van een naaste, geweld, fysieke en mentale beperkingen, claustrofobie
Is er nog iets dat je de speler mee wil geven: